Binnenkijken bij

René en Patricia

Binnenkijken bij René en Patricia: een natuurlijke keuken met strakke elementen

In december voltooiden René en Patricia hun nieuwbouwhuis en hun droomkeuken mocht daarin niet ontbreken. Voor de perfecte keuken gingen ze opnieuw in zee met HV Keukens, waar ze vijftien jaar geleden ook al goede ervaringen mee hadden. René deelt hun proces en vertelt ons hoe hun natuurlijke keuken tot stand kwam.

Vertrouwd terrein

René en Patricia hadden al eerder een keuken bij HV Keukens gekocht en waren erg tevreden met de service. “We hebben vijftien jaar geleden een keuken bij HV Keukens gekocht en dat beviel erg goed”, begint René. “Voor de keuken in ons nieuwbouwhuis hebben we verschillende opties bekeken, maar uiteindelijk kwamen we toch weer bij HV Keukens terecht. De service na aankoop was altijd goed, bijvoorbeeld doordat onderdelen nog lange tijd verkrijgbaar waren voor vervanging. Die betrouwbaarheid en kwaliteit gaven de doorslag om weer met hen in zee te gaan.”

Het ontwerp

Bij het ontwerpen van hun nieuwe keuken hadden René en Patricia een aantal wensen, maar ze lieten zich ook graag adviseren. “We hadden wel een basisidee van hoe de keuken eruit moest zien”, vertelt René. “Ons huis was samen met een architect ontworpen, dus de plaats van de keuken stond al vast. We wisten ook dat we een eiland wilden, maar de precieze invulling hebben we samen met HV Keukens uitgewerkt. Bij HV Keukens namen ze echt de tijd om te begrijpen wat we wilden. Ze luisterden goed en brachten ons op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen, want na 15 jaar verandert er natuurlijk veel in de keukenwereld.”

Indeling en uitstraling

“Samen met HV Keukens hebben we gekeken naar kleuren en indeling”, gaat René verder. “Ik hou wel van een strakke en overzichtelijke keuken zonder te veel poespas. Daarom hebben we gekozen voor een combinatie van hoge en lage kastjes en veel lades. Dat maakt de keuken heel praktisch en overzichtelijk. Voor de uitstraling kozen we uiteindelijk voor een combinatie van natuurlijke en strakke elementen in de keuken. Om de natuurlijke look te creëren zijn we voor houten fronten gegaan. Samen met de ontwerpster hebben we uiteindelijk gekozen voor een eiland in een andere kleur om het geheel niet te saai te maken. Door deze combinatie ziet de keuken er heel uitnodigend uit.”

Een keuken die leeft

De keuken van René en Patricia is niet alleen mooi en praktisch, maar ook het hart van hun huis. “Onze keuken is ongeveer 38 vierkante meter, een echte leefkeuken dus”, zegt René enthousiast. “Het is een centrale ruimte waar we veel tijd doorbrengen met vrienden en familie. We hebben een grote tafel waar we met veel mensen aan kunnen zitten. De keuken is nu echt het middelpunt van ons huis geworden. Dat is precies waar we op hoopten. We hebben een keuken die helemaal aan onze wensen voldoet en waar we heel blij mee zijn.”